Dit verhaal werd ons gemaild
in oktober 2004 door de ouders van K.
Onze dochter werd in januari van dit jaar pas getest omwille van veel
psychosomatische problemen(migraine, diarree,hyperventilatie, apathie,....).
Gelukkig waren er de huisarts, de leerkracht en directie en de schoolpsychologe
die allemaal samen naar een goede test en nadien naar een passende oplossing
gezocht hebben. Na testing bleek K. een hb-kind te zijn dat door
verveling en frustratie klaar stond om naar een kinderdepressie te glijden...
De school heeft een enorme inspanning gedaan en samen met ons gezocht
naar een oplossing om het vierde studiejaar toch nog verder te doorlopen...
Vandaag doet K. het vijde en zesde leerjaar gecombineerd, waarvoor chapeau
voor de school ! In de voormiddag volgde ze tot nu toe taal en rekenen
in het zesde leerjaar (omdat zij voldoende heeft aan een korte instructieperiode)
en gaat ze in de namiddag nog voor wereldoriëntatie en Frans naar
het vijfde lj.
Dit werd zo gestart om haar op sociaal-emotioneel vlak de kans te geven
positief en sterker te evolueren.
Op dit moment is K op geen enkel punt meer te vergelijken met het kind
dat in januari zo down was...er zijn terug veel vriendjes en vooral veel
lichtjes in haar ogen, ook als het over school gaat. Ze geeft nu
zelf aan dat ze liever ook doorgaat naar het zesde voor WO en nog
enkel voor Frans terugkeert naar het vijfde. Sociaal-emotioneel staat ze
nu ook veel sterker .
De leerkrachten en de directie hebben hier heel wat inspanningen moeten
voor doen, die wij als ouders zeker appreciëren ! Eigenlijk
hoort ook hun school thuis in het lijstje met scholen die een inspanning
doen (wat uiteraard intussen gebeurde: de school staat op de lijst.
Omwille van de privacy van de familie die dit stuurde noemen we hier de
naam van de school niet).
|